وقتی برای طراحی سایت حرفه ای با موضوع بازرگانی و تجارت تصمیم گیری میکنید، باید پیشنهاد و هدف خود را مشخص کرده باشید. طراحی وب سایت شما الزاماً باید به گونهای باشد که مخاطبان در عرض چند ثانیه پس از ورود به وب سایت شما، دقیقاً بدانند که شما چه کاری انجام می دهید؛ چه محصولاتی می فروشید؛ چه خدماتی ارائه می دهید و کدام یک از حوزه های صنعت را تحت پوشش قرار داده اید. تخصص شما میتواند مشاغل کوچک و بزرگ را شامل شود.
با شفاف سازی اهداف و خدمات و محصولات خود در داخل یک وب سایت، احتمال سردرگم و گیج شدن مخاطبان را کاهش می دهید. منوی اصلی بالای سایت نقش زیادی در جذب مخاطب دارد. به طور کلی، قسمت بالایی سایت اولین چیزی است که هر کاربر با آن مواجه می شود. از این قسمت استفاده کنید تا برند خود را تقویت نمایید و فوراً توجه کاربر را به خود جلب کنید.
در ادامه، وقتی کاربران سایت درک کنند که چه فعالیتی ارائه می دهید، تجربه و دانش شما چقدر است، به دنبال پیدا کردن محصولات می روند. یک نکته مهم در طراحی سایت بازرگانی این است که شما از خدمات سئو سایت حرفهای هم کمک بگیرید و تمام کلمات کلیدی مناسب و پر جستجو را در سایت خود بگنجانید. بهترین کار این است که ابتدا از سئوی محلی شروع کنید. یعنی کسب و کار خود را در همان منطقه ای که هستید به مخاطبان بشناسید و سپس کار خود را گسترش دهید.
هرچه یک سایت بهتر و آسانتر در دسترس کاربران قرار بگیرد، رضایتمندی آنها از گشت و گذار در صفحات مختلف بالاتر می رود. اینکه چقدر تجربه یک فرد در وب سایت شما لذت بخش باشد میتواند بر کسب و کار شما اثر منفی و مثبت داشته باشد. یک وب سایتی که به آسانی در دسترس است و کاربر، همه قسمت ها را به راحتی پیدا می کند، به برندسازی نیز کمک خواهد کرد. هنگام طراحی سایت بازرگانی لازم است خود را به جای مشتریان قرار بدهید. از خود بپرسید چه چیزهایی را می خواهید در سایت پیدا کنید.
به طور مثال، مخاطب به دنبال اطلاعات کامل درباره محصول یا خدمات است؛ یا اینکه میخواهد اطلاعات تماس یا محل شرکت را پیدا کند. برای وب سایت های بازرگانی که محصولاتی را ارائه می دهند، اهمیت دارد که قیمت ها را در سایت به نمایش بگذارد.
یک نکته دیگر در موفقیت طراحی سایت حرفه ای تجاری، درج یک صفحه است که نمونه کارهای آن شرکت را معرفی کند. در کلام کلی، شما باید گشت و گذار در یک وب سایت تجاری را برای مشتریان و مخاطبان آسانتر سازید. به آنها کمک کنید که آنچه را که به دنبال آن هستند ساده تر پیدا کنند. این راهکارها ارزش آن را دارد تا شما تجربه کاربری را بهینه سازی کنید.
به بیان ساده، یک وب سایت با طراحی استراتژیک و جذاب، بازدیدکنندگان بیشتری را جذب می کند و به تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان کمک خواهد نمود. این وضعیت منجر به افزایش درآمد می شود که مطمئناً به نفع شرکت ها و کسب و کارها است! اگر می خواهید فروش بیشتری داشته باشید، عاقلانه است که روی طراحی یک وب سایت حرفه ای سرمایه گذاری کنید.
اگر می خواهید از رقبای خود پیشی بگیرید، به یک وب سایت پیشرفته نیاز دارید. سایت شما باید جدیدترین طراحی را در خود جای بدهد. شما باید یک نسخه جذاب و پربازدید داشته باشد که مشتریان بالقوه را به سمت یک فراخوان خاص، سوق دهد. این حالت، شما را از رقبای تان جلوتر می اندازد. طراحی سایت برای کسب و کار، به تجربه بالایی نیاز دارد تا این اهداف را برآورده سازد.
وبسایتهای مبتدی و غیر حرفه ای، درهم و برهم به نظر می رسند و اعتبار یک کسب و کار را نزد مشتریان احتمالی به خطر می اندازند. کمک گرفتن از طراحان و توسعه دهندگان حرفه ای که وب سایت شما را طراحی می کنند، تاثیر قدرتمند و قانع کننده ای بر ذهن مخاطب خواهد داشت.
یک وب سایت با طراحی ضعیف یا قدیمی، تأثیر منفی بر عملکرد رتبه بندی نزد موتورهای جستجو خواهد داشت. گوگل، سرمایه گذاری را که یک شرکت در وب سایت خود انجام می دهد بسیار جدی می گیرد. بنابراین اگر میخواهید در صدر رتبه بندی موتورهای جستجو باقی بمانید، باید به درستی روی طراحی سایت برای کسب و کار، سرمایهگذاری کنید. مطمئن شوید که تمام معیارهایی را که گوگل دوست دارد ببیند، تأمین کرده اید؛ تا سایتتان از رتبه بالایی برخوردار شود.
اگر وب سایت شما حرفه ای طراحی شده باشد، به احتمال زیاد، بازدیدکنندگان، صفحات سایت را عمیق تر بررسی می کنند. هنگامی که یک بازدید کننده، پس از مشاهده صفحه اصلی سایت آن را ترک می کند، اصطلاحاً به آن پرش می گویند. چیزی که ما در حالت ایده آل می خواهیم این است که این افراد، عمیق تر در مطالب سایت جستجو کنند. با داشتن یک سایت حرفه ای، نرخ پرش از سایت کاهش پیدا می کند. سایت های کسب و کار باید به بررسی و مطالعه موردی محصولات و خدمات بپردازند. تحلیل مطالب می تواند مخاطب را در سایت نگه دارد.
یک طراح وب با تجربه یا شرکت طراحی وبسایت، دارایی های مختلف یک کسب و کار را، از جمله لوگو، فونت و رنگ های انتخابی، به خوبی درک می کند و می تواند از این موضوع به بهترین شکل ممکن در وب سایت استفاده نماید.
وقتی در طراحی سایت برای کسب و کار، به طور غیر حرفه ای عمل کنید، یا خودتان این کار را انجام بدهید، بسیاری از رنگ ها و معیارها با هم همخوانی نخواهند داشت. شاید فونت ها و لوگوهایی را استفاده کنید که چندان مفید و تأثیرگذار نیستند. همه اینها منجر به تجربه کاربری منفی میشود، بر اعتبار شما تأثیر منفی میگذارد و به احتمال زیاد، مشتریان را که قبلاً در وبسایت شما بوده اند، دور می سازد.
دو رویکرد برای نسخه های مختلف یک سایت به زبان های متفاوت وجود دارد:
کدام یک را باید انتخاب کنید؟ این تصمیم گیری تا حد زیادی به وسعت فعالیت شرکت شما بستگی دارد.
استارتآپها معمولاً باید برای سئو سایت خود بسیار هزینه می کنند. اگر هنوز در ابتدای راه هستید، سایت یک زبانه برایتان بهتر است. طراحی سایت دو زبانه برای سایت های تجاری با فعالیت های بین المللی، ضروری است. برای یک شرکت بزرگ، داشتن دامنه های منطقه ای می تواند به برندسازی آن کمک کند. چالش اصلی در اینجا، انتخاب یک ارائه دهنده میزبانی وب، با سرعت بالا برای هر سایت است. در غیر این صورت، خطر کندی برخی از وب سایت های چند زبانه، نسبت به سایرین وجود دارد که بر تجربه کاربری تأثیر می گذارد.
منتور کسب و کار به فردی گفته می شود که به دلیل داشتن اطلاعات و همچنین داشتن تجربه کسب و کار که قبلا به واسطه کسب و کار خود کسب کرده است، به استارتاپ ها کمک میکند تا مسیر کسب و کار خود را به درستی رفته و قدم هایی را که برای رشد بیزینس خود بر میدارد صحیح باشد.افراد بسیار زیادی هستند که به عنوان منتور فعالیت میکنند اما بهترین آن ها کسانی هستند که علاوه بر دانش و اطلاعات خود تجربه هم نیز دارند اگر چه بعضی ها معتقدند که علاوه بر تجربه موفقیت، یک منتور باید تجربه شکست را نیز باید داشته باشد.
حضور یک فرد با تجربه در کسب و کار به عنوان یک مزیت برای کسب و کار محسوب می شود. یک منتور به عنوان یک بیزینس منتور از او یاد می شود که تمام تلاشش را می کند که مخاطبانش را در مسیر درست کسب و کار هدایت کند و تا بدست آوردن نتیجه در کنار آن ها باشد. استارتاپ ها بخصوص کسانی که به مراحل رشد و برداشت رسیده اند بسیار نیازمند منتور کسب و کار هستند. کشور ایران افراد با تجربه و با مهارتی در خود ایجاد کرده است که در شرایط سخت اقتصادی منتورهای قوی کسب و کاری هستند که به عنوان گنجینه های ارزشمند کار آفرینی محسوب می شوند. برای دریافت مشاوره رایگان به سایت پویا فراز مراجعه نمایید.