همان طور که اشاره نمودیم در حال حاضر اکثر مشاغل تمایل دارند در فضای مجازی و اینترنت به معرفی شغل، خدمات و محصولات خود بپردازند. دیجیتال مارکتینگ یکی از بهترین روش های بازاریابی در این حوزه است که می تواند از انواع ابزارها و مسیرهای آنلاین برای بازاریابی استفاده کند.
اما آنچه که مهم است این است که چه ابزار و مسیری برای بازاریابی چه نوع کسب و کاری مهم است. در اینجا نقش مشاوره دیجیتال مارکتینگ اهمیت پیدا می کند. این مشاور با تسلط کافی بر روی تمام مسیرهای بازاریابی دیجیتال به کارفرما کمک می کند که چه نوع بازاریابی دیجیتالی برای کسب و کار او مناسب است.
در واقع مسیرهای دیجیتال مارکتینگ بسته به نوع کسب و کار و همچنین کوچک یا بزرگ بودن آن ها، تعیین می شود. حتی ممکن است چند مسیر دیجیتال مارکتینگ برای یک کسب و کار مناسب باشد. در برخی از مواقع، فقط این مسیرها کافی نیستند و تبلیغات ویدیویی و تصویری هم لازم است.
برای برخی از کسب و کارها، تقویت شدن محتوای سایت لازم است و برای برخی دیگر، حضور پررنگ در شبکه های اجتماعی. بنابراین، یکی از وظایف مشاوره دیجیتال مارکتینگ در اصفهان این است که با توجه به تجربه و دانش خود به کارفرماها کمک کند این مسیرها را با دقت بهتری انتخاب و با برنامه ریزی بهتری طی کنند.
در حال حاضر یکی از مهم ترین و عمده ترین وظایفی که بر عهده مشاوران بازاریابی دیجیتال است مشاوره طراحی وب سایت می باشد. البته هر کاربری، قبل از اینکه فعالیت خود را در فضای مجازی شروع کند نیازمند این مشاوره می باشد. مشاور طراحی سایت حرفه ای مشاوره ای است که اطلاعات لازم اعم از نوع فعالیت تجاری کاربر، نوع مخاطبان کاربر، چگونگی معرفی خدمات و محصولات و نوع وب سایت مناسب کاربر را به دست آورد.
سپس با تجزیه و تحلیل این اطلاعات، پرکاربردترین و بهترین سیستم را برای ارائه به وب سایت کاربر مورد نظر، طراحی و اجرا نماید. متاسفانه امروزه بسیاری از کاربران، کار مشاوران طراحی وب سایت را مهم نمی دانند و از قالب های آماده استفاده می کنند. در صورتی که کد نویسی یکی از مهم ترین عوامل برای سئو و بهینه سازی وب سایت ها است.